Undersökning och diagnos

Det här blir väl egentligen en fortsättning på det här inlägget..

Efter att jag insett att det var vestibulit jag hade dröjde det (tyvärr) lite till innan jag samlade mod till att gå på undersökning. Mest av rädsla för att det skulle göra ont. Tänk om dom skulle stoppa in nåt instrument så det brände i timmar efteråt. Jag ringde ungdomsmottagningen här i lilla stan för att få en tid. Hon som svarade trodde mig inte riktigt när jag sa att jag hade vestibulit utan försökte få mig att tro att det var svamp eller liknande. Fick iaf komma dit samma dag.

Väl där fick jag berätta hur länge det hade gjort ont. Jag blev mer och mer nervös för varje minut för jag visste att det skulle bli nån typ av undersökning. Jag grät när hon berättade hur den skulle gå till, medan hon gjorde den och efteråt. Det låter nog inte så farligt med "ska bara trycka lätt med en tops på vissa punkter" men fy fan säger jag bara. Det gjorde ont, brända och sved trots att hon knappt rörde mig. Tänk att en liten bomullspinne kan göra så ont.

Eftersom hon som bokade tiden till mig inte trodde det var vestibulit fick jag inte träffa någon som kunde ställa diagnosen även om det var solklart att det var vesti. Fick en ny tid men dröjde en månad ungefär. Kommer inte ihåg om hon var gynekolog eller barnmorska som jag träffade men snäll var hon. Slapp göra en till undersökning. Tur var väl det för jag grät redan när jag kom innanför dörren av rädsla för behöva göra den igen.

Fick tipset att använda jordnötsolja att smörja med så ofta jag kunde. Hon förstod om det gjorde ont men att jag iaf skulle prova att smörja runt omkring i början. Sedan bokade hon en ny tid, den här gången hos "experten" i grannstaden som tagit hand om många tjejer med vestibulit.

Blir ledsen och arg bara av att tänka på den så kallade hjälpen jag fick av experten så orkar inte skriva om det i det här inlägget. Får bli nästa gång.

xoxo


image3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0