Det gör ont...

... efter duschen, efter varje toalettbesök, efter att ha slarvat med salvor, mensens två sista dagar, dagarna efter mens, när jag sitter på en cykel, när jag sitter med benen i kors, när jag särar för mycket på benen, när jag har tajta jeans, när det är för varmt, när jag blivit kåt, när jag är kåt, om jag inte använder bomullstrosor 5 av veckans sju dagar, så fort det blir något tryck mot underlivet... 



Detta är några av de gånger då jag kan räkna med mer smärta efteråt. Ibland gör det även ont utan någon som helst anledning. Så det är inte det lättaste att hålla humöret uppe när de vanligaste vardagssakerna som att gå på toaletten eller kläder gör att det bränner ännu mer.

Kommentarer
Postat av: Renita Sörensdotter

Hej,



Jag har precis påbörjat ett forskningsprojekt om vestibulitdrabbade kvinnors situation. Det saknas nämligen forskning om hur de drabbade själva beskriver sin situation. Jag söker deltagare som kan tänka sig att bli intervjuade. Och gärna några som blogggar. Alla svar anonymiseras och kommer inte att kunna kopplas ihop med bloggen eller med dig. Om du är intresserad av att delta eller vill ha mer info kan du höra av dig till mig. Mer info om projektet finns på



http://www.erg.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=9940&a=43510



Du får gärna tipsa andra om studien.



Vänliga hälsningar

Renita Sörensdotter

2009-03-03 @ 13:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0