En hjälpande hand

Jag blir alltid så ledsen när jag läser att någon med vestibulit inte får rätt diagnos, hur läkarna krånglar och hur det kan ta evigheter att bara få svart på vitt att det är vestibulit. När man väl har fått diagnosen så får man ofta höra att det inte finns något mer att göra än att vänta på att det går över.

Samtidigt så finns det ett helt forum på nätet om tips på läkare, behandlingar och framför så finns det ett väldigt stort stöd för alla med v. Det får vi inte veta förrän vi själva sätter oss och söker fakta om v och på sätt "snubblar in" på forumet.

Själv visste jag inte att man kunde använda locobase och hade det inte varit för forumet hade jag fått den vanliga behandling mot saker trots att det kan förvärra v. Detta enbart på grund av läkare som inte har tillräckligt mycket kunskap.

forumet har hjälpt mig väldigt mycket, speciellt när det gäller att veta att man inte är ensam. Det är mycket viktigare än vad man tror. Likadant att få veta hur andra tänker när det gäller sex, vad v har gjort med självförtroendet och hur man tar sig igenom allt som vestibulit innebär. För det gör ont på fler sätt och många ställen när man är drabbad.

Nu vill hjälpa andra. Jag vill skriva ner så många tips och idéer som möjligt om v, svamp och vaganism för att kunna vara till hjälp. kanske någon med v "snubblar in" på min blogg och kanske kan hitta det hon  behöver veta. Skrivit några inlägg på forumet och hoppas att några där ska svara och hjälpa mig med lite tips.


Funderar även på att samla mod och höra av mig till media även om jag själv inte vill vara med på bild eller i rutan. Jag tycker att vi med v behöver mer uppmärksamhet för att på så sätt lättare kunna prata om våran sjukdom och få läkarna att hjälpa till lite mer. Jag menar, någon borde väl kunna tipsa om att det finns ett forum? Eller att locobase är jävligt bra att ha?

xoxo

Kommentarer
Postat av: lina10

tycker att du har alldeles ratt! svarade pa dina fragor nu pa forumet och hoppas att dom kan vara till
nagon hjalp. Vet att jag skrev lite mkt :) Om du ska hora av dig till media skulle jag garna vilja veta hur det gar!

2008-05-21 @ 03:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0