Stressad? Who? Me?

Äntligen är datorn fixad. Inte hunnit med så mycket den sista tiden förutom att jobba. Jobbat 7 dagar i rad och dom vill ha hjälp idag också. Blir 11 dagar i rad då, vet inte om jag pallar det. Så trött i kroppen och huvudet värker men behöver verklligen pengarna. Ska ju snart flytta ner till pojkvännen =) bara 1½ månad kvar.

Lite av stressen har släppt men mycket är kvar. Tydligen kan stress vara en av många orsaker till att man får v och att symptomen inte går över. Inte så konstigt om jag ofta har ont med tanke på hur stressad jag är. Måste verkligen lugna ner mig lite innan kroppen pajar ihop. Min astma har gått från att endast reagera på damm och kvalster till riktig astma och får attacker nästan varje dag nu för tiden.

Så vad är jag då så stressad över?

Pengar. Okej, lite bättre blev det när jag klarade av körkortet och får behålla det mesta av lönnen nu men innan hade jag inte lika mångar timmar= inte lika mycket pengar. Februari lönen är den första som jag får betalt för heltid typ. Måste fortfarande betala av det sista på bilen, 7000 kronor. behöver pengar tills jag flyttar för tänk om jag inte hittar ett jobb på en gång. då måste jag ha lite undansparat för att kunna betala hyra och räkningar. Hittar jag jobb har jag och pojken istället pengar ill möbler. Mitt sparkonto är nästan tomt efter alla körlektioner och måste fyllas på igen, annars är jag körd om det händer nåt.   Need money!

Jobb. Slipper äntligen mitt nuvarande jobb som jag inte trivs med. Massa stress försvinner då men jag jobbar fortfarande där i en månad till fram tills dess är det stress.stress,stress,stress. alltid högt tempo på jobb. Får inte de raster vi ska ha, jobbar fler timmar än vad jag egentligen får göra, stress, underbemannande nästan varje dag i en månad nu, dåligt betalt, och så stress också. Förresten, sa jag att det var stressigt? Sen har jag ju inget nytt jobb i skåne så stressad och orolig över det. Inget jobb, inga pengar. Så enkelt är det.

Flytten. Missuppfatta mig inte, jag tror vi kommer få det bra ihop men tänk om... Måste sluta oroa mig för sånt som kan hända. Får ta det som det kommer. Men funkar det inte måste jag krypa tillbaka till den här skitstaden igen
 med svansen mellan bena. Sen är det tusen miljoner saker att fixa inför, under och efter flytten.

Tiden.  Den räcker fan inte till. Skulle behöva 24 timmar till på dygnen så jag hinner med allt. Allt jag gör nu för tiden är jobba, sova, jobba, sova och lite dator där emellan. När ska jag hinna skriva alla arbetsansökningar, packa, träffa vänner, träffa familjen, hinna gå alla ärenden som skulle göras för flera veckor sedan. jag skulle även behöva tid till att ta hand om mig själv med tanke på hur jag mår, sova ut ordentligt, städa mitt bombnedslag till rum, träna och bara slappa. Vet ni hur mycket tid jag slösar bar på det här inlägget?!? Det gör mig inte mindre stressad.

Familjen. Massa saker som jag inte tänker skriva här som bidrar till att jag är stressad.

Sex och vestibulit. Jag vill bli frisk. jag vill ha sex. Men när?!? Its killing me.


Allt är bara stress, stress, stress. ska bli skönt när jag väl flyttar och får ett jobb som jag trivs med. Det kommer kännas bättre då och när jag börjar stressa ner kan jag ta itu med vestibuliten med hjälp av pojkvännen. Drömma går ju....

image4

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0