Bland sprutor och piller

Ursäkta ämnet men min mens är helt fucked up. I maj förra året tog jag min sista p-spruta och mensen är fortfarande inte som den ska. Tycker snarare att det går åt andra hållet... Börjar bli riktigt ororlig att nåt är fel. Typ två veckors mellanrum och sen är det igång igen. De två sista dagarna blir min vestibulit alltid värre. Hinner knappt kännas bättre innan det känns sämre igen. Jag vet att det skulle ta ett par månader efter att man slutat med sprutan men va fan, snart gått ett helt år. Kommer aldrig bli bra från min vestibulit så länge det håller på såhär. Kan inte använda tampong pga av v så blir bindor istället och det är en av anledningarna till att jag fått v (tror jag iaf).

Innan jag började med p-spruta år jag Cerazette, som är ett minipiller. Mensen blev riktigt oregelbunden och tillsut hade jag ingen koll på när den skulle komma. Det var jobbigt med tanke på att innan kunde jag nästan säga klockslag, så regelbunden var min mens före pillrena. Jag blödde inte alltid mycket så kunde därför inte använda tamponger. Tyvärr så blev det irriterat av bindor. Efter ett tag kom de första symptomen på vestibulit, som jag då berodde på stress.

När jag tillslut blödde lite varje dag valde jag att byta preventivmedel och barnmorksan tyckte att p-spruta skulle passa mig. Kan inte vanliga p-piller pga av cancer och andra sjukdomar i släkten. Jag älskade sprutan! En gång var tredje månad, ett litet stick i skinkan. Så smidigt, så enkelt. Vilket helvete det blev... Biverkningarna: Dåligt humör och extrem magont. Kunde knappt stå på benen vissa dagar. Magonten jag har nu, dagarna efter mensen, påminner om den smärtan så kanske har nåt samband.

Så nu är frågan: När blir min mens bra så resten av mig kan bli bra igen??

xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0