Prata med tidningen imorrn

Jag vill så gärna berätta min historia om det är så att den hjälper andra. Vill verkligen inte att andra ska behövas drabbas av vestibulit. Imorgon ringer tidningen för en intervju. Blir nog bara en liten där jag berättar om hur det började för mig och så vidare. Det är nog inte ens säkert att jag kommer vara med sen i höst när artikeln trycks och alla i Sverige kan läsa den. Det spelar ingen roll, jag har iaf tagit chansen att hjälpa till och dra mitt strå till stacken.

Jag är redigt nervös. Aldrig varit en bra talare som kan få andra att förstå hur jag känner så får verkligen hoppas jag lyckas imorrn iaf. Ska försöka skriva lite punkter med datum och annan fakta så jag är säker på att säga rätt i telefonen.

Samtidigt blir det lite terapi för mig då jag bara berättat om min sjukdom för 3 personer innan, men aldrig riktigt pratat om det. Blir svårt men det ska gå. Jag kommer ju fortfarande ihåg hur det va när vi försökte ha sex och det brände, hur jag låste mig, hur felbehandliad jag blev av "experten" och när jag blev deprimerad. Minnen jag försöker tränga undan men inte lyckats med. Bättre att ta itu med det istället, är ju lite därför jag började med den här bloggen.

Ska kolla lite tv och försöka slappna av. Måste hitta en bra sittställning också för vestibuliten har svidit i typ 2 timmar nu, gör mer ont när jag sitter. Folk måste ju tro jag har svårt att sitta still när jag byter ställning hela tiden. Önskar det fanns en "standard" som inte gör ont när man har v, men man får prova sig fram varje gång.

xoxo


Kommentarer
Postat av: ...

jag brukar sitta med ena benet stadigt på marken och det andra benet uppvikt på stolen under det andra benet, då blir det luftigt och bra och man vilar inte tyngden på underlivet...

2008-07-07 @ 20:32:54
Postat av: brinnande vulva

tack för tipset =)

2008-07-07 @ 20:34:27
Postat av: vV

Ja, visst är det toppen att de skriver om det! Det är så viktigt att alla vi tjejer sätter hårt mot hårt och kräver det vi har rätt till, adekvat vård! Ju fler som får kunskap om V ju fler kommer att söka vård och tillslut kan det inte ignoreras längre!



Jag har läst artikel nu, har du? Tycker faktiskt att den vart jättebra.



Kram

2008-07-11 @ 11:54:12
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0