Dags för botox?

Nu har jag och älsklingen bestämt oss för att ta tag i saker och ting. Ska boka tid hos för att prata med en läkare om botox. Någon måste ju veta nånting. Bryr mig inte om jag måste åka till Göteborg för att få lite botox insprutat i kroppen. Att det kostar drygt 3500 spänn spelar inte heller någon roll men skulle vara roligare för plånboken om det var billigare.

Får se om vi bestämmer oss för botox, operation eller akupunktur. Måste först hitta en duktig läkare som vet vad han/hon pratar om och kan ge siffror för hur många som blir friska, kostnad osv. Ska ringa runt lite till olika ställen i staden och grannstäderna. Hoppas sökandet inte tar allt för lång tid och att vårdkön inte är lika lång som en evighet.

Anledningen till att vi börjat prata med och mer om att prova någon av de nämnda metoderna är pga flera anledningar. Dels de uppenbara som att jag är trött på vestibulit, sjukdomen tar död på mitt självförtroende och mitt humör andras på 30 sekunder beroende på hur ont jag har. Från skrattandes till gråtandes, förbannad, uppgiven, nedstämd. Jag känner mig begränsad som inte ens kan göra en enkel sak som att cyklan att utan att få ont. Har andra problem med kroppen som gör att självförtroendet tar mer stryk och att jag blir ännu mer begränsad.

xoxo

Kommentarer
Postat av: vV

Visst är det skönt när man bestämt sig för att ta kommandot över sjukdomen! Det är så viktigt att inte vika ner sig, det är Du som bestämmer, inte V.



Innan du bestämmer dig för botox eller op så testa akupunktur. Det är helt ofarligt och hjälper det så är det det enkalste sättet av de tre att bli frisk på. Jag har testat akupunktur, tyvär hjälpte det inte för mig men jag vet att många andra blivit hjälpta. Visst sticker det lite när man får nålarna men det är inte så värst farligt.



Hoppas att du hittar nån som kan hjälpa dig!



Kramen

2008-07-15 @ 23:05:29
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/
Postat av: M

Jag har fått botox, två ggr. Mitt liv är så annorlunda,jahar haft superont i flera år, hela tiden, ,men har blivit av med 90% av smärtan! :D

2008-09-15 @ 01:12:38
Postat av: FP

Hej! Jag tycker att din blogg e bra och jag skulle gärna vilja veta vad Botox är? JAg är själv en tjej med Vestibulit. Sen undrade jag om det är OK om jag länkar från min blogg till din?

2008-09-17 @ 19:33:01
URL: http://fittproblem.bloggagratis.se/
Postat av: brinnande vulva

hej på er, självklart får du länka till min blogg om du vill. Kan skriva ett inlägg lite senare om hur botox fungerar. Blir lite långt för att svara i en kommentar =) Många har blivit hjälpta av det, som M tex. Tyvärr har jag hört att det kostar en hel del och är lång väntetid. Ska ta reda på mer fakta så kommer er inlägg sen.

2008-09-18 @ 14:52:45
URL: http://brinnandevulva.blogg.se/
Postat av: FP

Det tackar jag för. =)

2008-09-21 @ 14:22:17
Postat av: detkallasvestibulit

oj vad intressant, trodde botox bara fanns som forskning och inte som behandling.blir spännade att läsa fortsättning på detta

2008-09-25 @ 20:25:57
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/
Postat av: M

Hej,

Nu har jag inte läst hur det gick, orkar inte riktigt mentalt, har fortf lite pbm men innan hade jag verkligen nästan konstant brännande känsla/smäta mm, i ca 12 år lr nåt sånt hemskt var det.. när jag väl gjorde botox sa de att de såg det för mina muskler hade varit spända så länge att de började förtvina :( iaf, hade svårt o sitta, koncentrera mig och hällde i mig mängder m vatten, sex var inte på agendan etcetc. Gjorde två botox behandlingar i gbg. ca 95% av mina besvär är borta!!!! Heeelt otroligt!tar bara nåra minuter med. det gjorde galet ont såklart, men när jag gick därifrån sa jag att jag skulle kunna göra den behandlingen varje dag om jag skulle kunna känna som jag gjorde efter den.. ja, det är min erfarenhet av botox.

2009-10-14 @ 19:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0