Liten uppdatering

Just nu i denna stund så känner jag mig svag. Nästan så man måste ta i mig med silkesvantar för att jag inte ska gå sönder. Jag tycker inte om den känslan. Försöker verkligen låtsas som att jag mår bra men det är stor lögn.  Tror inte jag lyckas så värst bra med att ljuga heller. Jag har ingenstans jag verkligen kan kalla för hem längre, vet inte när jag kommer hitta en sådan plats heller. Behöver vara allt förutom svag och ömtålig för att klara av allt som sker och det som väntar mig. Det skrämmer mig att inte veta. Får egentligen skylla mig själv så som jag strulat till det. Lätt att vara efterklok.

Jag får skylla mig själv att jag mår som jag gör nu och har dåligt samvete. Mitt eget fel att jag är stressad och måste ordna med jobb och bostad utan att lyckas. Kan inte klandra någon annan över att jag inte kommer få känna tryggheten över att ha någonstans att kalla hem, där jag kan vara mig själv utan att behöva vara andra till lag. Behöver inte ha någon som berättar det för mig, jag vet redan att det är mitt eget fel. Det jag behöver är någon att kunna stödja mig mot för om jag har det jobbigt nu så är det ingenting mot hur det kommer bli sen när jag flyttat härifrån. Bara vetskapen om det gör att paniken kommer smygandes.

Det finns saker som sprider ljus i tillvaron också, och jag är så glad över det. Vissa saker gör livet roligare att leva men ibland räcker det inte till. 






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Hoppas verkligen att du börjar må bättre snart. Men när förhållanden tar slut så är det tyvärr just att det måste gå ett tag för att man ska må bättre. Och när man känner att man inte har nåt hem också.. det är skittungt. Att inte kunna hitta lugnet nånstans. Lycka till! Var stark, det kan du!!

2008-12-18 @ 21:52:38
Postat av: FP

Hej! Hoppas att du mår bättre snart! Om du vill mejla med ngn med samma musproblem så få du gärna maila mig! Du får järna mailas om allt möjligt! Kram vännen

2008-12-27 @ 22:51:04
URL: http://fittproblem.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Hej, hur går det för dej? Jag hoppas du mår lite bättre nu i alla fall. Som någon skrev här tidigare, så det är tungt när något tar slut och är man redan extra känslig så blir det som en slägga som drämts i hela skallen och plattar till en. Men du kan greja det här, vi människor är starkare än vad vi ibland ger oss själva credit för. Kram

2009-01-20 @ 17:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0