Svar på kommentar

Fick den här kommentaren i ett tidigare inlägg:

"Hej! Vad bra att du har borjat blogga! Det ar sa himla skont att lasa om nagon annan som har vestibulit och vet EXAKT vad det ar man gar igenom. Min fraga till dig ar, du skriver att din pojkvan har accepterat att ni kankse aldrig kommer ha sex igen. Sager han aldrig att han inte vet hur mkt langre till han orkar? For min pojkvan ar guld.. vi har kampat igenom tva ar av vestibulit men IBLAND sager han nat sant. Och da bryter helvetet ut. Pressen kanns tiotusen ggr starkare. Forlat for att det blev sa langt. Jag undrar bara :) kampa pa tjejen!"

Svaret blev lite långt för en kommentar så skriver det här som inlägg istället.

Först så vill jag tacka för att gillar bloggen. Kul att höra att den hjälper andra, samtidigt som den hjälper mig väldigt mycket.

Min pojkvän är en väldigt sällsynt sort som visar enormt mycket hänsyn till mig när det gäller min vestibulit. Innan jag ens visste om att jag hade v så var det jag som pressade mig själv när jag hade ont medan han hellre ville låta bli. Jag försökte "gömma" mig genom att inte se på honom så han inte skulle se att jag hade ont, för jag ville kunna ha sex. Han sa alltid till mig att slappna av och tröstade mig när jag bröt ihop.

För ett år sedan sa jag nästan alltid att jag skulle bli nunna för jag skulle ju ändå aldrig kunna ha sex igen. Det var lite halvt på skämt och halvt på allvar. Han svarade alltid att om vi inte kommer ha sex så kommer vi inte kunna ha det, det var inget som störde honom. Den attityden har han behållit.

Jag tycker det spelar stor roll att vi har ett distansförhållande och ses väl ungefär en vecka varannann månad. själva pressen på att ha sex är inte lika stor då. Det kommer bli mycket jobbigare nu när vi ska flytta ihop, men jag försöker se det som att vi kan jobba mer på mitt tillfrisknande tillsammans istället.

Det är klart att jag märker att han vill ha sex. Svårt att ignorera när han har stånd och man märker att han är lite otålig och vill men istället för knulla gör jag annat på honom, och när jag inte vill säger jag till han at han kan runka på toan. Vissa killar är ganska lätta att tillfredsställa, ibland räcker det med att bara kolla på medan dom sköter

Jag tycker du ska säga till din kille att det sista du behöver höra är att han inte orkar längre. Jag skulle bli knäckt av att få höra det. Vet inte hur vad du får tankar men jag skulle känna att han tycker sex är viktigare än vårt förhållande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0