Jakten på trosor

I helgen gav jag mig ut i grannstaden för att shoppa och hade ställt in mig på att lyckas hitta snygga trosor i bomull utan barnsliga tryck. Jag plöjde genom flera affärer och läste nogrannt på tvättanvisningen där det även stod hur många procent bomull som trosorna bestod av.

Resultatet? Efter att ha läst på över 30 ansvisningar började jag förstå att elastan är väldigt vanligt tillsammans med bomull, oftast i 80-90 % bomull och 20-10% elastan. 80 är inte hundra och är det inte hundra är det inte bra. De få i 100 % bomull var enfärgade och såna har jag redan. Variation är ju alltid trevligt. När jag närmade mig 40 anvisningar började jag tröttna.

Tillslut gick jag in på tantaffären Lindex där jag hittade svarta trosor som bestod av 95 % bomull och 5 % elastan om jag inte minns fel. Grejen var det att på sidorna var tyget mer genomskinlgt och jag tolkade det som de 5 % elastan och köpte dom. De enda trosorna jag hittade och då kollade jag på många. De här hade även snörning på baksidan vilket jag gillar. Inte den snyggaste modellen men what ever.

När jag kom hem läste jag på forumet där jag fick tips om Åhléns bomullstrosor som tydligen ska vara bra och snygga. Får kolla när jag har vägarna förbi, kolla ni också så jag vet vad som finns när jag ska dit. Fick även tips på Björn Borg som är dyrare men snygga. Ska kolla lite p nätet om jag hittar några borgare.

xoxo

Jag är duktig på kortspel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0