Ica's bindor? no thanks!


I min gamla hemstad var det ganska enkelt när man skulle köpa mensskydd. På grund av min vestibulit kan jag inte använda tamponger men de bindor jag har finns överallt. Att hoppa in i närbutiken, en bensinstation eller mataffären var inga problem.

Nu i nya staden har jag ett problem, som jag upptäckte igår när jag var i desperat behov av bindor då jag bara hade en enda kvar. Efter att ha varit i djuraffären med pojkvännen stannade vi till vid en liten närbutiken av märket Ica för att slippa trängas med alla som i panik handlar inför Valborg. Jag stod i flera minuter och letade efter det rosa lilla paketet med vingar utan resultat. Det fanns inte mycket att välja på så det fick bli Ica´s egna.

Väl hemma när jag öppnar förpackningen så får jag nästan panik. Ica´s egna bindor är såna som kliar och irriterar. Jag som alltid får mer ont när jag har mens känner redan hur det kommer göra mer ont när det blir irriterad av dessa amatörbindor med kliande bomull.

Hur upplever ni andra detta? Har ni samma problem med bindor som jag har, eller är jag bara väldigt kräsen?

xoxo

Jag är duktig på att koka potatis

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä, jag har inte sådana problem faktiskt. Phu! Ngt man inte lider av!

2008-07-13 @ 20:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0